студія

студія

Гіперактивна дитина, або що таке гіперактивний розлад з дефіцитом уваги


Гіперактивний розлад із дефіцитом уваги (ГРДУ) - це розлад самоконтролю, який означає дефіцит уваги, проблеми контролю над бажаннями і високий рівень активності. Цей  розлад не тимчасовий і не минає із віком.
ГРДУ є найпоширенішим поведінковим розладом дитинства. Це є один із найпоширеніших розладів загалом: за статистикою, дітей із ГРДУ налічується близько 3 % від загальної кількості, тобто у кожному шкільному класі є 1-2 дитини з цим розладом.
                                                                       5 фактів про ГРДУ
 Основні симптоми:

1. Неуважність
·        часто не в змозі зосередитись на деталях або робить помилки через неуважність у виконанні шкільних завдань, на роботі
·        часто має проблеми з утриманням уваги на завданні або грі
·        часто має проблеми з організацією діяльності та завдань
·        часто уникає, не любить або неохоче вступає у діяльність, яка вимагає тривалого зосередження уваги  (наприклад, виконання завдань на уроці чи вдома)
·        часто губить або забуває речі, необхідні для виконання завдань або іншої діяльності (наприклад, записи домашнього завдання, книжки, ручки, інструменти, іграшки)
·        легко відволікається на сторонні подразники
·        часто не слухає, коли до нього говорять
·        часто не дотримується вказівок і не виконує до кінця або ж у належному обсязі дані доручення, домашнє завдання або ж іншу роботу (але не через опозиційність чи нездатність зрозуміти вказівку/завдання)
·        забудькуватий у щоденній діяльності

2. Надмірна активність:
·        не може всидіти на місці, постійно рухається
·      часто залишає своє місце в ситуаціях, де потрібно сидіти (наприклад, на уроці і т.п.)
·        багато бігає і „все перевертає" там, де цього робити не варто (у підлітків та дорослих еквівалентом цього може бути відчуття внутрішньої напруги та потреби рухатися)
·        не здатен тихо, спокійно бавитися або ж відпочивати
·        діє немов „заведений" - наче іграшка з увімкненим внутрішнім „двигунцем"
·        занадто багато говорить

3. Імпульсивність:
·        часто говорить наперед, не дослухавши запитання до кінця
·        нетерпеливий, має труднощі з очікуванням своєї черги
·        часто перериває інших і втручається у  їхню діяльність/розмову
·        знає як поводитись, проте не може дотримуватись правил
·        відповідає до того, як його запитають
·        не може дочекатися своєї черги
·        часто втручається, перебиває
·        не підкоряється правилам (поведінки, гри)
·        має різний рівень виконання завдань
·        Дані симптоми:
·        з'являються у ранньому дитинстві (до 7 років)
·        чітко відрізняють цих дітей серед інших
·        проявляються у декількох різних середовищах (дім, школа)
·        ускладнюють спроможність дитини добре поводитись у товаристві
·        доволі тривалі у часі і розвитку
·        не є наслідком впливу середовища або соціальних умов
·        пов'язані із особливостями функціонування мозку
·        пов'язаний із іншими  біологічними факторами, які можуть погіршувати мозкову активність (гени, травми, отруєння)

Якщо ваша дитина набирає 6 і більше симптомів із перелічених ознак і ці прояви поведінки з'явились до 7 років і тривають більше 6 місяців, вам необхідно звернутись за консультацією до спеціаліста.



Взято з матеріалів Олега Романчука